Deze borrel is ontstaan uit het initiatief van een buurvrouw van La Barmacie, met de wens om een eenvoudig en gezellig moment te creëren waar buurtbewoners elkaar kunnen ontmoeten en ontspannen met een drankje en een activiteit, zoals een DJ-set of een open microfoon. Sindsdien komen de buren elke vierde woensdag van de maand samen in de warme sfeer van La Barmacie.